Jak przebiega proces pozycjonowania?

Etapy wymienione poniżej to pełen proces pozycjonowania strony WWW. Zależnie od potrzeb klienta niektóre z nich można pominąć lub nadać im mniejszą wagę i skupić działania na obszarach które przyniosą największe efekty.

Gruntowny audyt SEO to podstawa do wszystkich dalszych działań. Witryna zostaje przeanalizowana pod każdym względem i na bazie osiągniętych wniosków rozplanowane zostają priorytety dalszych działań. Przede wszystkim są to zalecenia optymalizacyjne do wdrożenia jak najszybciej po wykonaniu audytu. W skład audytu SEO wchodzą zazwyczaj następujące elementy:

  • keyword research + analiza ruchu
  • audyt – techniczne SEO
  • audyt – optymalizacja on-site
  • analiza backlinków
  • analiza struktury serwisu
  • analiza contentu

Audyt SEO może wykazać, że obecnie istniejąca witryna jest przestarzała i nie pozwoli na realizacje założeń. W takiej sytuacji proponujemy klientowi usługę dodatkową jaką jest przebudowa lub stworzenie strony internetowej od podstaw.

Najczęściej w efekcie audytu SEO powstaje lista zaleceń optymalizacyjnych, która ma na celu wyciągnąć wszystkie aspekty badanego serwisu na jak najwyższy poziom. Zakres zmian jest inny przy każdej witrynie, jednakże do listy zmian najczęściej należą:

  • Przebudowa struktury strony (hierarchia, adresy URL, ilość stron)
  • Poprawa optymalizacji Page Speed i Core Web Vitals
  • Zmiany umożliwiające Google renderowanie treści
  • Optymalizacja meta tagów
  • Konfiguracja CMSa

Profil linków zwrotnych budujących autorytet domeny i poszczególnych adresów URL jest najmocniejszym czynnikiem rankingowym, szczególnie dla konkurencyjnych tematów. Bez linków, strona WWW nie ma szans na wysokie pozycje w Google na frazy z silną konkurencją. Tylko skuteczny link building jest w stanie wprowadzić kolejne strony do TOP 3 czy TOP 10. Link building jest jednocześnie najbardziej kosztownym elementem pozycjonowania, dlatego często to właśnie na niego przeznaczona jest większość budżetu. W jaki sposób budujemy profil linków jest zależne od potrzeb danej witryny, jednakże do najczęściej stosowanych metod zaliczamy:

  • Linki z tematycznych treści blogowych lub informacyjnych
  • Linki z wizytówek NAP
  • Linki z wpisów na forach
  • Linki z katalogów stron

W wielu dziedzinach jedną z najlepszych metod żeby zwiększyć ruch na domenie jest tworzenie wysokiej jakości treści, które zbierają ruch zarówno z zapytań „top of the funnel” jak i „bottom of the funnel”. Co znaczy, że strategia contentowa mierzy zarówno w frazy typowo sprzedażowe jak i we wszystkie inne spełniające pozostałe intencje wyszukiwania. Współpraca nad content marketingiem którą proponujemy obejmuje zazwyczaj następujące obszary:

  • Keyword research
  • Pisanie treści przez copywritera
  • Publikowanie treści wraz z oprawą graficzną
  • Weryfikacja nowych i starych treści za pomocą Surfer SEO (data driven content analysis)
  • Cykliczne weryfikowanie istniejących treści pod kątem fraz na które samoczynnie zaczęły uzyskiwać dobre wyniki, w celu dalszej ich optymalizacji

Elementem długoterminowej współpracy jest monitorowanie i raportowanie. Cykliczne analizy pozwalają na skuteczne zmiany oraz optymalizacje prowadzonej dotychczas strategii.

Opieka webmasterska to usługa komplementarna do innych skupiających się bezpośrednio na SEO. Praktyka pokazuje, że bardzo często nasi klienci oczekują tego, aby poza pozycjonowaniem, zająć się utrzymaniem serwisu. Rozwiązanie to sprawnie działa w parze z wprowadzaniem zaleceń optymalizacyjnych i tworzeniem treści. W ramy usługi wchodzi najczęściej:

  • zapewnianie bezpieczeństwa domenie
  • aktualizacje i backupy
  • wprowadzanie i zarządzanie treściami
  • drobne prace i poprawki nad front-endem

Cennik pozycjonowania

Miesięczny budżet zależy od wielu zmiennych, wobec klientów zachowujemy całkowitą przejrzystość w jaki sposób jest on rozdysponowany, a ponadto zapewniamy jego elastyczność z miesiąca na miesiąc. Tabelka poniżej zawiera orientacyjne koszty poszczególnych usług.

Usługa SEOCenaOpis
Audyt SEOod 900 złcena zależy od rozmiaru witryny
Wdrożenie zmianod 400 złcena zależy od zakresu zmian
Link Buildingod 500 zł mies.cena zależy od konkurencyjności słów kluczowych
Content Marketingod 150 zł mies.cena zależy od ilości treści
Opieka webmasterskaod 100 zł mies.
Pakiet SEO (wszystkie usługi)od 1000 zł mies.
Cennik SEO